Få hurtige resultater med email marketing

I nogle kredse hersker der en skepsis om brugen af email marketing. Til disse skeptikere har jeg kun én ting at sige: Email marketing virker! Der er faktisk lavet flere undersøgelse der viser, at email marketing har en højere konverteringsrate end mange andre marketingkanaler. Og derfor kan jeg simpelthen ikke forstå, når nogle påpeger en skepsis om brugen af det. Desuden har jeg selv set, hvordan man kan få nye kunder gennem email marketing. Først og fremmest kræver det en, der er rigtig dygtig til at lave en masse skarpt content. For det er lige præcis denne content, som skal få læseren til at konvertere.  

I gamle dage – altså 15-20 år tilbage i tiden – kunne man kun åbne sine mails fra sin stationær eller laptop. I dag forholder det sig helt anderledes. I dag tjekker de fleste faktisk mails fra mobilen. Vi har altså konstant mulighed for at få at åbne vores mails – og denne mulighed betyder, at email marketing er mere populært end nogensinde før. 

Fastholdelse af kunder med email marketing 

I dag benytter alle – i hvert fald de fleste – større virksomheder sig af email marketing. Rigtig mange virksomheder sender nemlig jævnligt nyhedsbreve ud til dem, som har tilmeldt sig virksomhedens nyhedsbrev. Email marketing topper også alle de positive statistikker både med hensyn til kundefastholdelse samt det at skaffe nye kunder. Derudover er email marketing også en meget effektiv kanal med hensyn til omkostningsminimering og den generelle effektivitet. 

Men jeg vil gerne lige dvæle lidt ved de lave omkostninger, der er ved at bruge email marketing. Omkostningerne er nemlig ekstremt lave sammenlignet med andre marketingkanaler. Skal man sammenligne med konventionelle marketingkanaler, som tv-spots, radioreklame, avisannoncer mv., så er forskellen nærmest astronomisk. 

Email marketing har også den klare fordel, at det er nemt at måle effekten af de nyhedsbreve, som man sender ud. Uanset om man bruger MailChimp, Simplero eller et andet email værktøj, så er det meget nemt at se, hvor mange der åbnede nyhedsbrevet, hvor mange der klikkede på knappen og meget andet. Alt i alt kan jeg på det kraftigste anbefale email marketing.